Tanzánie

14.2.2021

2. den - Přílet Zanzibar, Stone Town, Nungwi

Z Vídně jsme letěli s leteckou společností Ethiopian Airlines, nejlepší africkou leteckou společností. Byli jsme mile překvapeni službami, i na krátkém letu jsme dostali kompletní jídlo, byly k dispozici deky, polštáře i poměrně dost místa na nohy. Doletěli jsme do Addis Ababa, kde jsme měli asi 3 hodinové mezipřistání. Horší mezinárodní letiště jsem ještě asi neviděla. Při čekání na bezpečnostní kontrolu vypadl proud, letiště vypadalo buď dost rozestavěně nebo staře. Alespoň tam byly nějaké restaurace a obchody, i když dost vybrané.

Na Zanzibaru jsme přistáli ve 13:05. Jestli letiště v Addis Ababa vypadalo hrůzostrašně, tak to na Zanzibaru...Nechápu, že je mezinárodní. Ale už se vedle staví nový terminál a měl by se brzy otevřít. Na “letišti” je možné vyměnit peníze, v den našeho příletu byl kurz cca 1 USD = 2 250 TZS (23,5 Kč). Také je zde možnost koupit si SIM kartu. Na Zanzibaru má nejlepší pokrytí společnost Zantel - 12 GB/týden za 20 USD (470 Kč). Samozřejmě, že kurz i cena simky je ve městě lepší, ale pokud chcete jako my jet do Stone Townu místní dopravou - dala dala autobusy, potřebujete nějaké peníze už na letišti.

Přístav ve Stown Townu

Dala dala autobusy jezdí u vjezdu k letišti, do Stone Townu se dostanete busem č. 505 a cesta vás vyjde na 400 TZS/osoba (4 Kč). Ale cena je vždy nejistá, jelikož je Zanzibar velmi turistický, tak se snaží každého turistu ošulit a navýšit ceny, jak se jim to hodí. Cesta trvala asi 30 minut a autobus nás vyhodil na Karume Road - to je jedno z autobusových nádraží. Další je pak na Darajani Marketu a Mwanakwerekwe Marketu. V plánu jsme měli projít si Stone Town, naše trasa (https://mapy.cz/s/nonemapove) byla:

• Slave Chambers - památník obchodu s otroky, který zde byl založen v r. 1811
  • Anglican Cathedral St. Joseph’s Cathedral - katolická katedrála postavená roku 1898 navržena francouzským architektem M. Bérangierem, který je rovněž autorem baziliky Notre Dame de la Garde v Marseille
  • Freddie Mercury’s House - rodný dům Farrokh Bulsara nebo-li Freddieho Mercury
  • Old Fort - nejstarší dochovaná budova ve městě ze 17. stol.
  • House of Wonders - pravděpodobně nejznámější památka, která se na konci roku 2020 z velké části zřítila
  • Forodhani Park - příjemný park na pobřeží obklopený několika restauracemi
  • Sultan’s Palace - byl vybudován jako náhrada a zůstal oficiálním sídlem sultána až do r. 1911
  • The Old Dispensary - budova má propracované dekorace a vypadá jako perníková chaloupka
  • Zantel Shop - chtěli jsme si koupit simkartu v autorizované prodejně, ale jelikož byla neděle, tak byla zavřená
  • Darajani Market - tržiště, kde všichni místní nakupují a kde seženete naprosto vše - koření, oblečení, ovoce, zeleninu, elektroniku

Freddie Mercury's House

Zřícená památka House of Wonders

SIM kartu nakonec kupujeme na Darajani Marketu u stánku se zeleným deštníkem za mnohem lepší cenu než na letišti - 12 GB/týden za 20 000 TZS (209 Kč). Máme v plánu přesunout se na sever ostrova do letoviska Nungwi, kde máme zarezervované ubytování. Bereme si dala dala bus 116 do Nungwi a platíme 8 000 TZS (84 Kč) za 2 osoby a 2 zavazadla, ale stejně si myslíme, že nás obral. Ubytovaní jsme v Makofi Guesthouse, krásný a příjemný guesthouse cca 150 m od pláže. Je v něm několik variant pokojů, my si zarezervovali ten nejlevnější bez koupelny, ale v nabídce mají i větší a dražší pokoje s koupelnou. Vyrážíme na pláž na západ slunce (jsou mraky, takže žádný stejně není) a na první koupačku a po koupačce se vracíme zpět na ubytko, kde si dáváme jejich vyhlášené burgery s místním pivem, které mají moc dobré. Nejběžnější značky piva jsou Kilimandžáro, Serengeti nebo Safari, pro nás bylo nejchutnější Kilimandžáro.