New York a Washington, D.C.

22.10.2018

4. den - Washington, D.C.

Jelikož se Washington nachází cca 4 hodiny od NY, rozhodly jsme se, že si tam musíme udělat výlet, přeci jen se jedná o hlavní město USA.

Nejlepší je jet do Washingtonu busem. Lístky na něj jsme koupily cca 2 měsíce před odjezdem u společnosti Megabus - odkaz zde. Odjížděly jsme ve 3:30, do Washingtonu jsme přijeli kolem 8:00 a zpět nám autobus jel v 18:00. Stačilo by ráno jet i o hoďku či dvě déle a i tak stihnout projít celé město. Ceny se liší dle času odjezdu. My měly zpáteční lístek za cca 800,-.

White House

Okruh, který jsme naplánovaly, byl dlouhý cca 17 km. Od stanice vlaků a autobusů - Union Station jsme měly jako první zastávku Capitol Hill, sídlo amerického parlamentu. Dle vyhlášky nesmí být žádná budova ve Washingtonu vyšší než Kapitol. Měly jsme možnost si budovu v klidu vyfotit ze všech stran, jelikož zde ještě nebyli žádní turisté, dokud nás policie neevakuovala. Až později ze zpráv jsme se dozvěděly, že to bylo kvůli podivným balíčkům zasílaným americkým státníkům.

Capitol

Od Kapitolu jsme pokračovaly:

• Knihovna Kongresu

• NASA Muzeum - vstup zdarma a pokud máte čas, tak ho určitě stojí za to navštívit (my se sem musely vracet odpoledne, jelikož bylo otevřeno až od 10:00)

• Washington Monument

• Thomas Jefferson Monument

• Franklin Delano Rosevelt Memorial

• Martin Luther King, jr. Memorial

• Korean War Veterans Memorial

• Lincoln Monument - velmi známý monument, který je spojen dlouhým obdélníkovým bazénem s památníkem 2. světové války. Známý záběr z filmu Forrest Gump.

• Vietnam Veterans Memorial

• National World War II Memorial

• White House - nachází se sice za třemi ploty, ale i tak jde krásně vyfotit

• Budova FBI

Je určitě nutností obejít všechny památníky, je to krásná procházka zelení, kolem vodních ploch. Washington je nádherné čisté město, úplný opak New Yorku, a proto by ho měl každý navštívit. My byly naprosto unešené a ani necítily těch 25 km v nohách :)