Mexiko

9.1.2022

12. den - Cozumel

Věci necháváme na ubytku, protože se sem večer zase vrátíme a vyrážíme do přístavu na první trajekt společnosti WinJet, který jede v 8:00 (pak je ještě společnost Ultramar, jejíž první trajekt jede v 9:00). Za zpáteční lístek dáváme 455 Mex$/osoba. Vrátit se můžeme kterýmkoli, poslední jede ve 21:00.

! TIP - pokud jste si nestihli dát snídani, tak si můžete koupit něco ve frontě na trajekt - mají tam různé druhy slaného i sladkého pečiva !

Ještě v přístavu v Playa del Carmen nás odchytává týpek s nabídkou skútrů. Předem jsme si přečetli, kolik tak půjčení stojí, proto jsme rádi, že dostaneme skútr za 700 Mex$/den. Když vystoupíme na Cozumelu, tak už tak rádi nejsme. Skútry tam nabízejí kolem 400 Mex$/den. Poučení zní, vykašlat se na naháněče. Nechápu, že jsme mohli udělat takovou školáckou chybu po tolika procestovaných zemích.

No nic, jdeme si do kanceláře vyzvednout naše vozidlo. Kancelář zavřená a dle recenzí na internetu máme docela strach, že nás natáhli. Ale dobrý, týpek přijede a už jdeme vyplňovat potřebné papíry, pojištění s díky odmítáme, jelikož je snad ještě dražší než samotné půjčení a jenom se modlíme, že se nic nestane. Ale na té jedné silnici, co na Cozumelu je, snad ne.

Cozumel

Naše trasa po Cozumelu je následující: https://mapy.cz/s/macuzonoga

El Mirador

Medvídci Mývalové na pláži Palancar

Pláž Chen Rio

Ještě jsme chtěli navštívit ruiny El Cedral a San Gervasio, ale nakonec jsme si řekli, že jsme už přeruinovaný, tak jsme je vynechali. A pak se nám nepodařilo navštívit maják Celarain a archeologickou zónu El Caracol. Bohužel to nebylo naší vinou, ale v ten den bylo zavřeno. Pokud chcete pláž s klidnou vodou, doporučujeme západní pobřeží, pokud vlny a divočejší vodu, tak východní pobřeží. V pozdním odpoledni se vracíme zpět do Playa del Carmen a jdeme opět na véču do taquerie El Ňero. Po náloži tacos jdeme na procházku k pláži, do Walmartu a samozřejmě na marquesitu.