Bali

4.11.2019

1. den - Pláže na poloostrově Bukit

Hned ráno jsme si v našem ubytování půjčili skútr za 60 000 IDR/den (96 Kč), natankovali, pak si vyměnili peníze a koupili si SIM kartu s datama.

! TIP - tankujte pouze u benzinek, stánkoví prodejci mají sice láhve s benzínem, ale dost předražené !

! TIP - peníze si směňujte pouze v autorizovaných směnárnách a vždy se raději ujistěte, že nebudete platit dodatečné taxy. Simku si také kupujte u autorizovaných prodejců, kde vyjde nejlevněji. My zvolili sim kartu s 6 GB od společnosti Telkomsel, která by měla mít největší pokrytí, za 85 000 IDR (136 Kč) !

Když jsme měli vše vyřízeno, vydali jsme se na poloostrov Bukit a první pláž z našeho itineráře - Balangan Beach. Jelikož byl odliv, tak jsme se pláží pokochali pouze ze skály nad ní, kam se platí vjezd 3 000 IDR/skútr (5 Kč). Pokračovali jsme na Dreamland Beach, která má ideální podmínky pro surfaře, méně už pak pro plavce. I když jsou hned z kraje kameny, kde by mohly být rybky, tak je naprosto nemožné zde šnorchlovat, jelikož se valí jedna vlna za druhou a že mají sílu. Pokud si ale chcete zkusit surf, tak je to zde ideál, protože se přímo na pláži nachází surfařská škola. I u této pláže počítejte s parkingem 5 000 IDR (8 Kč).

Balangan Beach

Dreamland Beach

Po plážích jsme zavítali i do hinduistického chrámu Pura Luhur Uluwatu, který se nachází na jihozápadním cípu poloostrova. První chrám zde byl postaven již v 11. století javánským knězem Empu Kuturanem. Naskytnou se vám zde krásné výhledy na Indický oceán lámající se o skaliska, také se tu ale vyskytují otravné a jídla chtivé opičky, kterým občas není jak utéct. Vstupné je 50 000 IDR/osoba (80 Kč) + vám zdarma půjčí vhodný oděv do chrámu.

Další zastávkou byla pláž Green Bowl Beach, kde se kupodivu neplatí ani parking, ani vstup. Skútr nechte na parking u warungu, jen tam nenechávejte žádné věci, jelikož je okolo opět spousty opic, které motorky náramně zajímají. Dolů na pláž se dostanete po kamenných schodech, cesta vám zabere necelých 10 minut. I zde jsou surfaři, avšak ti zkušenější, jelikož jsou tu silné proudy, které jsme i my pocítili při koupání. Pláž je nádherná a téměř nikdo zde není. Můžete se tu schovat i do stínu, protože se na pláži nacházejí dvě jeskyně. Krásné místo!

Chrám Pura Luhur Uluwatu

Při návratu z pláže ke skútru nás čekalo nemilé překvapení. Ještě než jsme se rozjeli, Maříka málem počůrala opice, a když jsme se rozjeli, pocítili jsme, že něco není s motorkou v pořádku a taky že nebylo. Zadní kolo bylo úplně prázdné, do háje, co teď? Do nejbližší civilizace docela kus, tak pomohl pán z warungu s pumpičkou. Nafoukl to a řekl, ať rychle jedeme k nejbližšímu servisu. Ale jen co jsme nasedli, tak zadní kolo bylo opět prázdné. No naštěstí jsme měli data, tak jsme napsali pánovi z našeho ubytka, od kterého jsme skútr měli půjčený. Napsal, že nám přijede na pomoc, ale že opravu musíme uhradit. No co nám zbývalo. Přijel asi za hoďku, zkusil to nafouknout a usoudil, že je problém na ventilku, a ať mu dáme 25 000 IDR (40 Kč) na opravu a že nám nechá skútra, na kterém přijel. Čekali jsme větší raketu za opravu kola, ale co, jsme přece v Asii :-). Peníze jsme mu dali a mohli jsme z vesela pokračovat dále. Zatím....

Green Bowl Beach

Další zastávkou byl chrám Pura Jaganatha, který byl bohužel zavřený a jelikož jsme měli ještě čas, rozjeli jsme se směrem k Nusa Dua - balijská lokalita s více než 20 hotelovými resorty. Mimo hotely zde najdete Waterblow, místo kde se vlny lámou o skaliska. My zde byli, když bylo moře klidné, tudíž se žádná podívaná nekonala. A že nevíte, co se nám stalo po cestě na ubytko? Ano, správně, opět se nám vypustilo zadní kolo. Tak buď tu mají šmejdy, anebo bychom my dva měli začít přemýšlet nad dietou :-). Naštěstí, hned po několika odtlačených metrech, se u nás zastavil kolemjdoucí pán a zeptal se nás, zda potřebujeme pomoct a hned nás nasměroval na druhou stranu silnice, za kouzelnou babičkou, která nám kolo opraví. Dostat se přes hlavní dost frekventovanou silnici není žádná sranda, ale podařilo se a opravdu u patníku seděla babča, která nám zkušeně ruplou duši vyměnila za několik málo minut. Koukali jsme na ní jak dva puci a o to více, když si za výměnu řekla “krásných” 75 000 IDR (120 Kč), trochu vysokohorská přirážka oproti předchozímu defektu, ale co naděláme, nějak odjet musíme.

Nusa Dua

Waterblow

Konečně jsme se dostali na ubytování, kde se nás hned pan, co nám přijel vyměnit motorku, ptá, jestli byl tenhle skútr good... Jsme unavení a rádi, že jsme vůbec dojeli zpět, takže jen kýveme jakože jo. Epizodu ze zpáteční cesty s ruplou duší si raději necháváme pro sebe. Po náročném dni si večer dopřáváme véču a masáž celého těla, dokud ještě nejsme spálený.

! TIP - všude v Kutě jsou na každém rohu masáže. Hodinovou celotělovou zde seženete od 75 000 IDR (120 Kč) !